Handledare - Obligatorisk kurs

Trafikskolan med fokus på dig

Utbildningen finner ni på trafikskolorna och det är trafikskolorna som registrer att ni har gått kursen.

Det är en tre-timmars teoretisk utbildning. Den tar upp viktiga delar som är värt att veta innan ni startar övningskörningen.

Det är en utbildning där ni förväntas vara aktiva, ställa frågor som ni söker svar på.

Att åta sig uppraget att handleda en som skall ta körkort innebär ett stort ansvar.

Det kan vara många år som har förflutit sedan körkortet togs, det har hänt en hel del i trafiken. Vissa delar ser ni när ni är ute och kör, andra delar är förändringar i körsätt, miljöansvar, lagar och mycket mera.

Att handleda kan även vara ett sätt att förnya egna kunskaper av det som finns idag och om handledaren är öppen för förändringar leder det till en mer positiv trafik för alla.

Obligatorisk handledarkurs
Kurs för handledare

Trafikskolan med dig i fokus

Obligatorisk handledarkurs